Bizmārītes
3gadīgo grupa
Pedagogi- Inguna Āboliņa, Dace Logina- Zaķe
Skolotāju palīgs- Solveiga Lapkova
Līdz pavasarim apgūsim:
Mācību jomu sasniedzamie rezultāti :
CAURVIJAS
Ø Formulē vienkāršas sakarības un darbību secību.
Ø Ievēro dienas kārtību.
Ø Izturas pieklājīgi un rīkojas iejūtīgi, mācās veidot noturīgas attiecības un savu izpratni par draudzību.
o Izturas pieklājīgi viens pret otru.
o Rīkojas iejūtīgi pret citiem.
o Mācās veidot noturīgas attiecības.
o Mācās veidot savu izpratni par draudzību.
Ø Mācās risināt konfliktsituācijas, saskaņot darbības ar citiem.
Ø Mācās uzklausīt citus un izteikt savu viedokli.
Ø Sāk saprast, kā paša emocijas un uzvedība ietekmē citus.
Ø Spēj paveikt darbību līdz galam.
DABASZINĀTNES
Ø Iepazīst un rūpējās par augiem tuvākajā/tālākajā apkārtnē.
o Iepazīst un rūpējās par augiem tuvākajā apkārtnē.
o Iepazīst augus tālākajā apkārtnē.
Ø Praktiskā darbībā iepazīst un nosauc no plastmasas, papīra, akmens, koka izgatavotu priekšmetu īpašības. (2. posms)
o Praktiskā darbībā iepazīst un nosauc koka priekšmetus.
o Praktiskā darbībā iepazīst un nosauc plastmasas priekšmetus.
o Praktiskā darbībā iepazīst un nosauc papīra priekšmetus.
o Praktiskā darbībā iepazīst un nosauc akmens priekšmetus.
Ø Vēro un nosauc novērotos debess ķermeņus. (2. posms)
Ø Vēro un nosauc putnus, dzīvniekus, kukaiņus tuvākajā apkārtnē.
o Vēro un nosauc putnus tuvākajā apkārtnē.
o Vēro un nosauc dzīvniekus tuvākajā apkārtnē.
o Vēro un nosauc kukaiņus tuvākajā apkārtnē.
KULTŪRA UN PAŠIZPAUSME MĀKSLĀ
Ø Klāj uz papīra iegūtās atvasinātās krāsas.
Ø Runā skaitāmpantus un īsus dzejoļus. (2. posms)
Ø Variē līnijas, krāsas, tekstūras, formas un laukumus radošajā darbā. (2. posms)
Ø Zīmē vertikālas, horizontālas līnijas.
MATEMĀTIKA
Ø Grupē priekšmetus pēc vienas pazīmes, piemēram, krāsas, lieluma, formas. (2. posms)
o Grupē priekšmetus pēc krāsas.
o Grupē priekšmetus pēc lieluma.
o Grupē priekšmetus pēc formas.
Ø Nosauc diennakts daļas, stāsta par cilvēka darbībām noteiktajā laika posmā.
Ø Pazīst ciparus no 1-5.
Ø Praktiskā darbībā apkārtējā vidē izzina ģeometriskās figūras (riņķi, trijstūri, četrstūri) un telpiskus ķermeņus (lodi, kubu, piramīdu) un raksturo to formu. (2. posms)
o Praktiskā darbībā apkārtējā vidē izzina ģeometriskās figūras (riņķi, trijstūri, četrstūri) un raksturo to formu
o Praktiskā darbībā apkārtējā vidē izzina telpiskus ķermeņus (lodi, kubu, piramīdu) un raksturo to formu
Ø Praktiskā darbībā nosauc priekšmetu skaitu pieci apjomā. (2. posms)
SOCIĀLĀ
Ø Atšķir labu rīcību no sliktas saskarsmē ar citiem. (2. posms)
Ø Atšķir raksturīgākās emocijas (prieks, dusmas, bēdas, bailes). (2. posms)
Ø Rotaļājas un darbojas pārī un nelielā grupā. (2. posms)
Ø Skaidro un cenšas ievērot grupā pieņemtos kārtības un drošības noteikumus. (2. posms)
Ø Stāsta par sevi (dzimums, vecums, izskats, vārds, uzvārds) un savu ģimeni (ģimenes locekļi, viņu vārdi, uzvārdi, izskats, profesijas). (2. posms)
o Nosauc savu un ģimenes locekļu vārdus un uzvārdus.
o Stāsta par savas ģimenes locekļu profesijām.
o Stāsta par sevi un ģimenes locekļiem (dzimums, vecums, izskats)
Ø Veic patstāvīgi izvēlētu vai piedāvātu darbību. (2. posms)
TEHNOLOĢIJAS
Ø Apgūst dažādus darba paņēmienus un drošības noteikumus savas ieceres īstenošanai no papīra un tekstilmateriāliem: līmējot savieno detaļas; plēš papīru pa līniju; loka papīru divās daļās, lai iegūtu sev vēlamo formu (kartīte); ar šķērēm izgriež vienkāršu formu siluetus. (2. posms)
o Darbs ar līmi.
o Darbs ar šķērēm.
o Darbs ar papīru.
Ø Izsaka ideju savas ieceres īstenošanai un izvēlas materiālus. (2. posms)
Ø Mācās pareizi turēt un lietot rakstāmpiederumus un darbarīkus. (2. posms)
Ø Veic atsevišķas darbības ēdiena pagatavošanā, nosauc garšīgus un veselīgus pārtikas produktus. (2. posms)
Ø Veido regulāras un neregulāras formas no dažādiem veidošanas materiāliem – veltnē starp plaukstām un uz pamatnes, noapaļo, izvelk un formē atsevišķas detaļas, veido iespiedumus. (2. posms)
VALODA
Ø Atbild uz jautājumu un uzdod vienkāršus, īsus jautājumus, saistītus ar ikdienu. (2. posms)
Ø Darbojoties iepazīst sev nozīmīgus burtus. (2. posms)
Ø Klausās tekstu, nosauc darbojošās personas, to emocijas un darbības. (2. posms)
Ø Saklausa un mācās atšķirt runas intonācijas, kuras pauž emocijas. (2. posms)
Ø Stāsta par redzēto, dzirdēto, piedzīvoto, saskaņo vārdus teikumā. (2. posms)
Ø Uzklausa citus, iesaistās sarunā. (2. posms)
VĒRTĪBIZGLĪTĪBA
Ø Būt laipniem vienam pret otru, izpalīdzīgiem.
Ø Censties paveikt darbus kārtīgi un līdz galam.
Ø Izturas pieklājīgi un rīkojas iejūtīgi, mācās veidot noturīgas attiecības un savu izpratni par draudzību.
Ø Izturēties ar cieņu pret savu ģimeni, skolotājiem.
Ø Mācīt saudzēt dabu un rūpēties par tuvāko apkārtni.
MŪZIKA
Ø Brīvi kustas mūzikas pavadījumā. (1. posms)
Ø Piebalso pieaugušā dziedājumam. (1. posms)
Ø Piedalās gadskārtu svētku svinēšanā. (1. posms)
Ø Rada skaņas ar dažādiem skaņu rīkiem. (1. posms)
Ø Veic kustības atbilstoši mūzikas ritmam un tempam. (2. posms)
Ø Dzied atbilstoši dziesmas tonalitātei un ritmam kopā ar pieaugušo.
Ø (2. posms)
Ø Dzied tautasdziesmas, piedalās rotaļās, dejās, gatavojas gadskārtu svētkiem un piedalās to svinēšanā. (2. posms)
Ø Improvizē ar skaņu rīkiem un kustībām, piebalsojot mūzikai vai attēlojot literārajā darbā dzirdēto. (2. posms)
SPORTS
Ø Pārvietojas dažādās vidēs pēc nosacījuma: soļo, skrien, rāpo, lien, veļās, lec, mācās noturēt līdzsvaru.
Ø Pārvar šķēršļus dažādos veidos pēc paša vai skolotāja izvirzītajiem nosacījumiem sev piemērotā veidā.
Ø Stāsta par savām nepatīkamajām sajūtām un izjūtām.
Ø Pārvieto priekšmetus dažādos veidos pēc paša vai skolotāja izvirzītajiem nosacījumiem: tver, padod, ripina, velk, stumj, met, sper.
Ø Ikdienā ievēro personīgo higiēnu.
Ø Ar prieku iesaistās fiziskās aktivitātēs telpās un ārā un stāsta, ka veselīgi dzīvot nozīmē lietot veselīgu uzturu, ievērot dienas režīmu, ģērbties atbilstoši laikapstākļiem, regulāri iesaistoties fiziskās aktivitātēs; mācās ievērot veselīga dzīvesveida principus.
Ø Mācās saskatīt iespējamos traumu gūšanas veidus un rīkoties atbilstoši norādījumiem, kas saistīti ar drošību: stāsta kādi individuālie aizsardzības līdzekļi jālieto, pārvietojoties ar velosipēdu un skrejriteni.