Mācāmies
Gulbenes 2.pirmsskolas izglītības iestāde ”Rūķītis” īsteno:
- Pirmsskolas izglītības programmu - kods 010 11 111
- Speciālo pirmsskolas izglītības programmu izglītojamajiem ar valodas attīstības traucējumiem- kods 0101 55 11
- Speciālo pirmsskolas izglītības programmu izglītojamajiem ar jauktiem attīstības traucējumiem- kods 0101 56 11.
Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām.pdf
pirmsskolas-macibu-programma.pdf
Pirmsskolas izglītības programmas mērķis :
zinātkārs, radošs un dzīvespriecīgs bērns, kas dzīvo veselīgi, droši un aktīvi, patstāvīgi darbojas, ieinteresēti un ar prieku mācās, gūstot pieredzi par sevi, citiem, apkārtējo pasauli un savstarpējo mijiedarbību tajā
Pirmsskolas izglītības satura īstenošanas uzdevumi:
- sekmēt vispusīgu bērna attīstību, ievērojot viņa vajadzības, intereses, spējas un pieredzi un liekot pamatus vērtībās balstītu ieradumu veidošanai;
- attīstīt bērna sociālās un emocionālās prasmes, kas ietver sevis, savu emociju, domu un uzvedības apzināšanu, spēju saprast citus un veidot pozitīvas attiecības;
- attīstīt kritisko domāšanu, prasmi pieņemt atbildīgus lēmumus, jaunradi un uzņēmējspēju, sadarbības, pilsoniskās līdzdalības un digitālās prasmes;
- veidot pratību pamatus mācību jomās – valodu, sociālā un pilsoniskā, kultūras izpratne un pašizpausme mākslā, dabaszinātņu, matemātikas, tehnoloģiju, veselība un fiziskā aktivitāte;
- nodrošināt bērnam iespēju sagatavoties pamatizglītības ieguvei.
MĀCĪBU JOMAS:
- Valodu joma
- Dabaszinātņu joma
- Matemātikas joma
- Sociālā un pilsoniskā joma
- Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā joma
- Tehnoloģiju joma
- Veselības un fiziskās aktivitātes joma
- Vērtībizglītības joma
CAURVIJU PRASMES:
- Domāšana un radošums
- Digitālās prasmes
- Sadarbība un līdzdalība
- Pašizziņa un pašvadība
OBLIGĀTAIS MĀCĪBU SATURS un pamatprasības tā apguvei pirmsskolā:
Mācību saturu veido lietpratību pamati- caurviju prasmes un mācību jomu pamatprasmes.
Pirmsskolas izglītībā bērns apgūst dzīvei nepieciešamo lietpratību pamatus, darot un piedz;ivojot.