Taurenīši

6gadīgo grupa

Pedagogi-  Diāna Dzērve, Ilze Ločmele

Skolotāju palīgs- Margarita Ivanova

 

Līdz pavasarim  APGŪSIM:

Mācību jomu sasniedzamie rezultāti :

Valodu mācību joma.

·         Skaidro, kāpēc cilvēki sazinoties lieto valodu.

·         Jautā par neskaidro un atbild uz konkrētu jautājumu.

·         Piedalās sarunā, nepārtrauc runātāju.

·         Lieto runas intonācijas, paužot emocijas atbilstoši saziņas situācijai.

·         Klausās tekstu, nosauc tajā darbojošās personas, atstāsta notikumus, izdomā teksta turpinājumu.

·         Saprotami un secīgi stāsta par redzēto, dzirdēto, piedzīvoto, arī par savām emocijām un rīcību.

·         Atšķir un nosauc skaņas vārdā.

·         Skaņu apzīmē ar atbilstošu burtu.

·         Lasa vārdus, saprot izlasīto.

·         Raksta rakstītos burtus neierobežotā laukumā.

Sociālā un pilsoniskā mācību joma.

·         Apzinās sevi un piederību ģimenei; stāsta par savu dzīvesvietu un tās tuvāko apkārtni, kur jūtas emocionāli un fiziski droši.

·         Nosauc savas un cita emocijas (skumjas, bailes, izbrīns, pārsteigums) un mācās tās paust atbilstoši situācijai.

·         Stāsta par izglītības iestādi, kuru apmeklē, piemēram, nosaukums, adrese, darbinieki, telpas, grupas telpa, galvenie notikumi.

·         Novērtē paša izvēlētu un patstāvīgi veiktu darbību.

·         Skaidro un atšķir labu rīcību no sliktas; vajadzības gadījumā sniedz emocionālu un praktisku atbalstu.

·         Sadarbojoties īsteno kopīgu uzdevumu un vienojas par kopīgu mērķi.

·         Nosauc ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru 112 un skaidro, kuros gadījumos to nepieciešams izmantot.

·         Skaidro, ka cilvēki ir dažādi: runā dažādās valodās, dažādi svin svētkus.

·         Atpazīst un nosauc Latvijas valsts simbolus – karogu, ģerboni un himnu, mācās ar cieņu izturēties pret tiem.

·         Patstāvīgi sagatavojas darbam, izvēloties nepieciešamos materiālus.

·         Saprot vienotu kārtības un drošības noteikumu nozīmi, ievēro tos.

·         Patstāvīgi ģērbjas un seko līdzi sava apģērba kārtībai, apzinās laikapstākļu ietekmi uz apģērba izvēli.

·         Ēd, ievērojot galda kultūru.

·         Prognozē dažādas rīcības sekas ar personīgo veselību un drošību saistītās ikdienas situācijās (saskarsme ar pazīstamu cilvēku un svešinieku, veselībai kaitīgu vielu lietošanas un sadzīves traumatisma risku mazināšana mājās, izglītības iestādē, uz ielas, rotaļās brīvā dabā, pie ūdenstilpēm un spēļu laukumos, kā arī ugunsdrošības, ceļu satiksmes drošības, elektrodrošības noteikumi).

Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma.

·         Izspēlē pašu izdomātu vai literārā darba sižetu.

·         Zīmē, glezno, veido, rada kolāžu, mērķtiecīgi variē un kombinē krāsas, līnijas, laukumus, tekstūras dažādos formātos un ritmos.

·         Runā dzejoļus; maina balss skaļumu un runas tempu atbilstoši dzejoļa saturam.

·         Vēro, klausās un iztēlojas; rada un īsteno ideju daudzveidīgā mākslinieciskā darbībā.

·         Mākslinieciskajā darbībā mērķtiecīgi eksperimentē ar paša izvēlētiem materiāliem un tehniskajiem paņēmieniem.

·         Stāsta par savu pieredzi radošā darbībā, raksturo vizuālās mākslas, mūzikas un literārā darba radīto pārdzīvojumu.

·         Iepazīst latviešu un citu tautu tradicionālajai kultūrai raksturīgās dejas, dziesmas, zīmes, svētkus.

Dabaszinātņu mācību joma.

·         Saprot, ka jāsaudzē daba un tās resursi.

·         Eksperimentējot salīdzina no stikla, koka, plastmasas, papīra, akmens izgatavotu priekšmetu īpašības un to izmantošanas iespējas.

·         Novēro līdzenu un nelīdzenu zemes virsmu tuvākajā apkārtnē un stāsta par novēroto.

·         Novēro debess ķermeņus, stāsta par novēroto.

·         Novērojot, salīdzinot un eksperimentējot izzina tuvākajā apkārtnē raksturīgo dzīvo organismu – augu, dzīvnieku un sēņu – pazīmes.

·         Ievēro un skaidro drošas uzvedības noteikumus saskarsmē ar dzīvniekiem, augiem un sēnēm.

·         Stāsta par atšķirīgās diennakts daļās un gadalaikos novērotajām pārmaiņām dabā un laikapstākļiem.

·         Iesaistās tuvākās apkārtnes sakopšanas darbos.

·         Novērojot, salīdzinot un eksperimentējot izzina apkārtnē raksturīgo iežu un ūdens īpašības.

Matemātikas mācību joma.

·         Skaitu apzīmē ar tam atbilstošiem cipariem, raksta ciparus.

·         Praktiskā darbībā nosauc priekšmetu skaitu desmit apjomā.

·         Ar lineālu mēra garumu.

·         Grupē priekšmetus pēc vairākām pazīmēm, piemēram, krāsas, lieluma, formas, nozīmes, materiāla.

·         Ar nosacītiem mēriem nosaka garumu, platību, ietilpību.

·         Praktiskā darbībā veido skaitļa sastāva dažādas variācijas desmit apjomā.

·         Izsaka pieņēmumu par skaitu attēlos un priekšmetu kopās un skaitot to pārbauda.

·         Nosauc objektu atrašanās vietu telpā un plaknē, lietojot jēdzienus virs, zem, pie, aiz, blakus, pa labi, pa kreisi.

·         Salīdzina priekšmetus, priekšmetu kopas pēc skaita un lieluma, lietojot jēdzienus vairāk, mazāk, tikpat, lielāks, mazāks.

·         Pēc nosacījuma un radoši veido sakārtojumus, to skaitā ritmiskas rindas no priekšmetiem un ģeometriskajām figūrām.

·         Izzina ģeometriskās figūras, to skaitā telpiskus ķermeņus, raksturo to formu, saista ar atpazīstamiem objektiem, vēro tos no cita skatpunkta (no augšas, no sāniem)

Tehnoloģiju mācību joma.

·         Plāno savas ieceres īstenošanas soļus, izvēlas nepieciešamos materiālus.

·         Stāsta par savas ieceres nepieciešamību, risinājuma meklēšanu un izvēli

·         Novērtē ieceres īstenošanas procesu un rezultātu.

·         Īsteno savu ieceri, ievērojot drošības noteikumus attiecībā uz darba piederumu un instrumentu lietojumu.

·         Veido, iegūst sev vēlamo formu no piedāvātajiem vai izvēlētajiem plastiskajiem materiāliem – veltnē starp plaukstām un ar veltnīti, noapaļo, iespiež iedobumu, izvelk, formē un savieno detaļas.

·         Savieno detaļas un iegūst sev vēlamo konstrukcijas formu no piedāvātajiem vai paša izvēlētajiem materiāliem.

·         Veido, iegūst sev vēlamo formu no piedāvātajiem vai izvēlētajiem plastiskajiem materiāliem – veltnē starp plaukstām un ar veltnīti, noapaļo, iespiež iedobumu, izvelk, formē un savieno detaļas.

·         Tur un pareizā satvērienā lieto rakstāmpiederumus un darbarīkus.

·         Piedalās vienkāršu un veselīgu ēdienu pagatavošanā, iepazīstot veselīga uztura nozīmi.

·         Apgūst dažādus darba paņēmienus un drošības noteikumus savas ieceres īstenošanai no papīra un tekstilmateriāliem: līmē patstāvīgi, izvēlas atbilstošu līmi un līmēšanas paņēmienu, ievēro drošības noteikumus; izplēš no papīra vienkāršus siluetus; loka papīru pēc nosacījuma; ar šķērēm izgriež dažādus objektu siluetus; pin pīnīti no 3 pavedieniem; sien mezglu; veido uztinumu.

Caurviju prasmes.

      Kritiskā domāšana un problēmrisināšana .

·         Bērns lieto sadzīves darbību algoritmus pazīstamās situācijās, formulē vienkāršas sakarības un darbību secību, nosaka pazīstamu situāciju, notikumu cēloņus un sekas, mācās izvērtēt informācijas ticamību, pieņemt lēmumus, izdarīt izvēles un vērtēt izdarīto.

 Jaunrade un uzņēmējspēja

·         Bērns izdomā vairākas risinājuma iespējas ierastu darbību veikšanai, izrāda iniciatīvu, mācās apzināties sevi kā aktīvu un radošu personību, vēlas apgūt jaunas prasmes.

Pašvadīta mācīšanās

·         Bērns atšķir emocijas un nosaka to cēloņus, mācās pārvaldīt savu uzvedību, ievēro dienas kārtību, spēj pagaidīt, spēj paveikt darbību līdz galam, patstāvīgi ģērbjas un kārto savas mantas, mācās izvirzīt savas darbības mērķi, plānot darbību, lai īstenotu ieceri, darbojas patstāvīgi, ar atbalstu pārvar grūtības, mācās paveikt uzticēto pienākumu, lepojas ar saviem sasniegumiem, neizdošanos un kļūdas vērtē kā daļu no mācīšanās, novērtē savu un citu darbību un tās rezultātu, paskaidro savu vērtējumu.

 Sadarbība

·          Bērns izsaka savas domas un jūtas, mācās uzklausīt citus un izteikt savu viedokli, sāk saprast, kā paša emocijas un uzvedība ietekmē citus, mācās risināt konfliktsituācijas, saskaņot darbības ar citiem, izturas pieklājīgi un rīkojas iejūtīgi, mācās veidot noturīgas attiecības un savu izpratni par draudzību, palīdz un pieņem palīdzību, mācās strādāt, izvirzot kopīgu mērķi, uzņemties un dalīt atbildību.

Pilsoniskā līdzdalība

·         Bērns piedalās kārtības un drošības noteikumu izveidē un apspriešanā, saprot, pieņem un ievēro tos, mācās ievērot un cienīt citu vajadzības un tiesības, mācās darboties videi draudzīgi, izvēloties darbam atbilstošus resursus un saudzīgi tos lietojot.

Digitālās prasmes

·         Bērns mācās atšķirt virtuālo pasauli no reālās un saprast digitālo tehnoloģiju lomu, zina noteikumus, kas jāievēro, lietojot dažādus informācijas nesējus, to skaitā digitālās ierīces.

Vērtībizglītība

·         Iepazīt pamatvērtības, ikdienā darbojas- saskaņā ar tām.

·         2)Izprot, ka bērna uzvedība ietekmē citus.

·         Ciena atšķirīgo, rūpējas viens par otru un neaizskar otru ne ar vārdiem, ne ar darbiem.

·         Ieklausās citos, spēlējas un sadarbojas viens ar otru.

Sports

·         Pārvietojas sev un citiem drošā veidā dažādās šķēršļu joslās un kustību rotaļās; apvieno soļošanu, skriešanu, rāpošanu, rāpšanos, notur līdzsvaru, izvēlas pārvietošanās veidu atbilstoši situācijai.

·         Pārvar šķēršļus sev un citiem drošā veidā, izvēlas darbības veidu atbilstoši situācijai.

·         Apzinās savu dzimumu un ķermeņa neaizskaramību.

·         Pārvieto priekšmetus sev un citiem drošā veidā, izvēloties darbības veidus atbilstoši situācijai: tver, padod, ripina, velk, stumj, met, sper.

·         Ikdienā regulāri ievēro personīgo higiēnu.

·         Ar prieku iesaistās fiziskās aktivitātēs un veido veselīga dzīvesveida ieradumus.

·         Saskata iespējamos traumas gūšanas veidus un ievēro drošības noteikumus, pārvietojoties, pārvarot šķēršļu joslu, pārvietojot priekšmetus; stāsta, kādi individuālie aizsardzības līdzekļi jālieto dažādās kustību aktivitātēs, piemēram, pārvietojoties ar velosipēdu.

Mūzika

·         Dejo vienkāršus deju soļus atbilstoši mūzikas ritmam un tempam.

·         (3. posms)

·         Dzied individuāli atbilstoši dziesmas tonalitātei un ritmam ar pavadījumu un bez tā. (3. posms)

·         Iepazīst latviešu un citu tautu tradicionālajai kultūrai raksturīgās dejas, dziesmas, zīmes, svētkus. (3. posms)

·         Muzicē individuāli un kopā ar citiem: dzied, spēlē skaņu rīkus, izpilda (improvizē) muzikāli ritmiskas kustības. (3. posms)

·         Stāsta par savu pieredzi radošā darbībā, raksturo vizuālās mākslas, mūzikas un literārā darba radīto pārdzīvojumu. (3. posms)

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai sniegtu Jums vislabāko pārlūkošanas pieredzi. Lasīt vairāk Sapratu