Ezīši
5gadīgo grupa
Pedagogi- Gunta Vasiļauska, Ija Čerbikova
Skolotāju palīgs- Ineta Krevica
Līdz pavasarim varēsim:
Mācību jomu sasniedzamie rezultāti :
Valodu mācību joma
· Jautā par neskaidro un atbild uz konkrētu jautājumu
· Piedalās sarunā, nepārtrauc runātāju
· Iesaistās sarunā par tematiem, kuri saistīti ar ikdienu un mācību procesiem
· Izsaka savas vajadzības
· Klausās tekstu, nosauc tajā darbojošās personas, atstāsta notikumus, izdomā teksta turpinājumu
· Stāsta par redzēto, dzirdēto, savām emocijām
· Atšķir un nosauc skaņas vārdā
· Skaņu apzīmē ar atbilstošu burtu
· Lasa zilbes
· Raksta drukātos burtus neierobežotā laukumā
Matemātikas mācību joma
· Skaitu apzīmē ar tam atbilstošiem cipariem, raksta ciparus
· Praktiskā darbībā veido skaitļa sastāva dažādas variācijas 10 apjomā
· Ar nosacītiem mēriem nosaka garumu, platību, ietilpību
· Izzina ģeometriskās figūras, telpiskus ķermeņus, raksturo to formu, saista ar atpazīstamiem objektiem
· Nosauc objektu atrašanās vietu telpā, plaknē
Sociālā un pilsoniskā mācību joma
· Stāsta par savu dzīvesvietu, zina adresi
· Mācās paust emocijas atbilstoši situācijai
· Sadarbojas īstenojot kopīgu uzdevumu
· Atpazīst un nosauc Latvijas valsts simbolus – karogu, ģērboni, himnu, mācas ar cieņu izturēties pret tiem
· Saprot kārtības un drošības noteikumus, ievēro tos
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma
· Mākslinieciskajā darbībā mērķtiecīgi eksperimentē ar paša izvēlētiem materiāliem un tehniskiem paņēmieniem
· Runā dzejoļus, maina balss skaļumu un runas tempu atbilstoši saturam
· Vēro, klausās un iztēlojās; rada un īsteno ideju mākslinieciskā darbībā
Tehnoloģiju mācību joma
· Plāno savas ieceres īstenošanas soļus, izvēlas nepieciešamos materiālus
· Apgūst dažādus darba paņēmienus, drošības noteikumus savas ieceres īstenošanai no papīra, tekstilmateriāliem, dabas materiāliem
· Pareizā satvērienā lieto rakstāmpiederumus un darbarīkus
· Piedalās vienkāršu ēdienu pagatavošanā, iepazīst veselīga uztura nozīmi
Dabas zinātņu mācību joma
· Eksperimentējot salīdzina dažādu priekšmetu īpašības, to izmantošanas iespējas
· Novērojot, salīdzinot un eksperimentējot izzina tuvākajā apkārtnē raksturīgo dzīvo organismu pazīmes
· Atpazīst un nosauc apkārtnē esošos augus, putnus, dzīvniekus
· Saprot, ka jāsaudzē daba un tās resursi
Vērtībizglītība
· Iepazīst pamatvērtības, ikdienā darbojas saskaņā ar tām
· Izprot, ka viņa uzvedība ietekmē citus
· Ieklausās citos, spēlējas un sadarbojas viens ar otru
· Ciena atšķirīgo, rūpējas viens par otru un neaizskar otru ne ar darbiem, ne vārdiem
Caurviju prasmes
· Sadarbība - prot sadarboties pāros, mazās grupiņās, veicot uzdevumus
· Kritiskā domāšana un problēmsituāciju risināšana – rod risinājumu sarežģītās situācijās, prot atrisināt radušās problēmas
· Pašvadīta mācīšanās – spēj patstāvīgi pievērsties izziņas procesam, iegūtās zināšanas pielieto ikdienā
· Jaunrade un uzņēmējspēja – meklē jaunas iespējas, rada un uzdrīkstas piedāvāt pats, tās īstenot
· Pilsoniskā līdzdalība – izprot kā mijiedarbojas sabiedrība, vide un es pats, ir skaidras savas vērtības un lēmumus iesaistīties sabiedriskos procesos pieņem saskaņā ar tām
· Digitālā pratība – gudri izmanto, lieto digitālās ierīces izziņas un mācību procesā
Mūzika
· Dejo vienkāršus deju soļus atbilstoši mūzikas ritmam un tempam. (3. posms)
· Dzied individuāli atbilstoši dziesmas tonalitātei un ritmam ar pavadījumu un bez tā. (3. posms)
· Iepazīst latviešu un citu tautu tradicionālajai kultūrai raksturīgās dejas, dziesmas, zīmes, svētkus. (3. posms)
· Muzicē individuāli un kopā ar citiem: dzied, spēlē skaņu rīkus, izpilda (improvizē) muzikāli ritmiskas kustības. (3. posms)
· Stāsta par savu pieredzi radošā darbībā, raksturo vizuālās mākslas, mūzikas un literārā darba radīto pārdzīvojumu. (3. posms)
Sports
· Pārvietojas sev un citiem drošā veidā dažādās šķēršļu joslās un kustību rotaļās; apvieno soļošanu, skriešanu, rāpošanu, rāpšanos, notur līdzsvaru, izvēlas pārvietošanās veidu atbilstoši situācijai.
· Pārvar šķēršļus sev un citiem drošā veidā, izvēlas darbības veidu atbilstoši situācijai.
· Apzinās savu dzimumu un ķermeņa neaizskaramību.
· Pārvieto priekšmetus sev un citiem drošā veidā, izvēloties darbības veidus atbilstoši situācijai: tver, padod, ripina, velk, stumj, met, sper.
· Ikdienā regulāri ievēro personīgo higiēnu.
· Ar prieku iesaistās fiziskās aktivitātēs un veido veselīga dzīvesveida ieradumus.
· Saskata iespējamos traumas gūšanas veidus un ievēro drošības noteikumus, pārvietojoties, pārvarot šķēršļu joslu, pārvietojot priekšmetus; stāsta, kādi individuālie aizsardzības līdzekļi jālieto dažādās kustību aktivitātēs, piemēram, pārvietojoties ar velosipēdu.