Sasveicinieties ar pasauli = "Say Hallo to the wold"
Saskaņā ar 2021.gada 5.janvārī noslēgto starptautiskās sadarbības līgumu dalībai projektā "Say Hallo to the wold" informācijas un labās prakses piemēru apmaiņa notiks starp FINI institūtu- Radeče, Slovēnijā un Gulbenes 2.PII "Rūķītis".
Projekta mērķis - Rūpes par sociālo taisnīgumu - tolerance ir vērtība, kas var bagātināt mūsu dzīvi.
Uzmanību pievērš:
· Grupu atšķirībām (dzimums, sociālais un kultūras fons, globālais konteksts) un apstākļu radīšana pašizpausmei.
· Daudzveidības un multikulturālisma principa ievērošanai : saturs, aktivitātes un materiāli, lai bērni varētu izjust pasaules daudzveidību (lietas, cilvēki, kultūras).
Projekta ietvaros kopā ar 3gadīgajiem bērniem notiks darbs 5 tēmu apguvē ( ‘5pirksti’ )
1. ŠEIT ES ESMU (īkšķis)
2. ES UN MANA ĢIMENE (rādītājs / rādītājpirksts)
3. ES UN MANS BĒRNDĀRZS (vidējais pirksts)
4. ES UN MANS PILSĒTA (zeltnesis)
5. ES UN MANA VALSTS (mazais pirksts)
tēma ŠEIT ES ESMU (īkšķis)
- Bērnu mudināšana domāt par sevi, savām rakstura iezīmēm un fizisko
iezīmes, īpašās iezīmes, vēlmes, intereses un cerības.
- Bērni apzinās savas identitātes nozīmi.
- bērni skatās pasaules bērnu fotogrāfijas, salīdzina tās savā starpā,
meklējot līdzības un atšķirības, klausieties mūziku un citu tautu valodu,
skatoties pasaules karti.
- Ar sociālo spēļu palīdzību bērni iegūst arvien sarežģītākas sociālās prasmes
nodibināt kontaktu savā starpā, ņemot vērā viņu vajadzības, uzskatus, zināšanas,
vērtības; izpratne par citu jūtām dažādos kontekstos.
- kontakts ar datoru - bērni iepazīstas ar datora lietošanu,
izmantojot videozvanu utt.
- Bērni nodibina pirmo kontaktu ar jauniem draugiem.
- Bērni dzied dziesmu, kas tulkota vairākās valodās.
- bērni mācās svešvārdu (lai veicinātu un īstenotu Eiropas daudzveidību un
kultūras mantojuma bagātība atsevišķās valodu vidēs).
tēma ES UN MANA ĢIMENE (rādītājs / rādītājpirksts)
- Bērni mācās, kādā ģimenē viņi dzīvo.
- Bērni mācās, kādā ģimenē dzīvo citi bērni.
- Bērni uzzina par dažādām ģimenes kopienas formām.
- Bērni piedalās sarunās par mūsu pašu esamību, dzimšanu,
nāve, dzīves cikli.
- Saziņa ar datoru.
- bērni iemācās jaunu svešvārdu (lai veicinātu un īstenotu Eiropas daudzveidību un
kultūras mantojuma bagātība atsevišķās valodu vidēs).
tēma ES UN MANS BĒRNDĀRZS (vidējais pirksts)
- Bērni uzzina par savu bērnudārzu un bērnudārzu, kurā viņi piedalās.
- bērni sagatavo sava bērnudārza un tā apkārtnes fotogrāfijas; dažas no fotogrāfijām
jāņem, lai viņi skatītu bērnu acīs. Tādā veidā bērni
paši parāda, ko vēlas pasniegt draugiem.
- Bērni nofotografē atsevišķas aktivitātes, kuras viņi vēlas pasniegt saviem draugiem.
- Saziņa ar datoru - bērni iepazīstas ar kameru un arī cenšas
fotografēt ar skolotāju palīdzību. Vēlāk viņi iemācās importēt fotoattēlus a
dators.
- Bērni uzzina par aktivitātēm, kas tiek veiktas otrā bērnudārzā.
- bērni iemācās jaunu svešvārdu (lai veicinātu un īstenotu Eiropas daudzveidību un
kultūras mantojuma bagātība atsevišķās valodu vidēs).
- Aktivitātes, kuras piedāvā dalībnieku bērnudārzs, mēs cenšamies veikt savās
bērnudārzs.
tēma ES UN MANS PILSĒTA (zeltnesis)
- Bērni uzzina par savu pilsētu un vidi, kā arī par citu pilsētu
valstī.
- Bērni iepazīst savas un citas pilsētas apskates vietas, apskates objektus, kultūru un paražas
pilsēta.
- Bērni fotografē un filmē interesantas savas pilsētas daļas.
- Bērni uzzina un pārņem savas un svešās tradīcijas.
- draudzīgas, cieņpilnas un atbildīgas attieksmes attīstīšana pret dzimto pilsētu.
- Plakātu (zīmējumu bērnudārzam) sagatavošana dzimtajā un ārzemju pilsētā.
- Saziņa ar datoru - bērni ar e-pasta palīdzību sūta fotoattēlus un video
skolotāji.
- bērni iemācās jaunu svešvārdu (lai veicinātu un īstenotu Eiropas daudzveidību un
kultūras mantojuma bagātība atsevišķās valodu vidēs).
- Bērni sagatavo videoklipu paražām, kuras viņi svin savā dzimtajā pilsētā.
- Dzimtās pilsētas popularizēšana.
tēma ES UN MANA VALSTS (pinky / mazais pirksts)
- Bērni uzzina par savas valsts kultūras apskates objektiem, apskates objektiem, paražām un tradīcijām
un ārvalsts.
- Bērni attīsta izpratni par nacionālo piederību un uzzina par savu kultūru.
- Bērni iepazīstas ar svešās valsts himnu.
- draudzīgas, cieņpilnas un atbildīgas attieksmes veidošanās pret mītnes zemi.
- Mājas un ārzemju plakātu (zīmējumu bērnudārzam) sagatavošana.
- Bērni iepazīstas ar tautas dziesmām un bērniem, skaitot mūsu dziesmas
vecmāmiņas un vectēvi.
- Saziņa ar datoru - bērni atrod savas un dažādas kultūras vietas un apskates objektus
ārzemēs internetā ar skolotāju palīdzību.
- bērni iemācās jaunu svešvārdu (lai veicinātu un īstenotu Eiropas daudzveidību un
kultūras mantojuma bagātība atsevišķās valodu vidēs).
- Mūsu valsts kartes izgatavošana - bērni zīmē savas valsts apskates vietas un atrakcijas
uz liela plakāta ar skolotāju palīdzību.
- mītnes zemes popularizēšana