Mācīšanās darot
Jaunrades iniciatīvu projekti šī mācību gada laikā aktualizēja mērķtiecīga darba izpratni un tā primāro pieredzi bērniem. Izpētes un radīšanas proporcija katrā grupā bija atšķirīga, bet kopīgais- neatlaidība ceļā uz mērķi un procesa laikā izdzīvots azarts, kā arī gandarījums par kopīgi paveikto.
1-2gadīgo grupā veiktais jaunrades darbs -” Ūdens un tā nozīme, eksperimenti, pētījumi “- ļāva bērniem iepazīt un baudīt ūdeni visos tā veidos, gada garumā sniedzot atbildes uz jautājumiem:
Kas ir ūdens? Kāda ūdenim garša? Vai ūdenim mainās garša dzerot to ar salmiņu vai no glāzes? No kurienes varam iegūt ūdeni? Kas notiek ar ūdeni aukstā laikā? Kas notiek ar ledu un sniegu siltumā? Kas izkūst ātrāk - mazs ledus ,,klucītis'' vai liela sniega ,,čupiņa''? Vai sniegs ir ūdens? Vai ūdeni var nokrāsot? Kas notiek ar priedes čiekuru ūdenī? Kādas paliek smiltis, tajās iepilinot ūdeni? Vai ar ūdeni var krāsot?
Vai augiem nepieciešams ūdens? Vai ar ūdeni var nomazgāt rotaļlietas? Kas ūdenī grimst, kas nē? Vai ūdens spēj uzsūkties visos materiālos?
Visus veiktos darbus dokumentējot, pedagogi izveidoja metodisko materiālu- piedāvājot to lietot ikvienam “Rūķītī”.
Paldies mazajiem pētniekiem!